Anne Dorte Michelsen med band & Billy Cross
09-11-2018 20:00

Anne Dorte Michelsen med band & Billy Cross

En usædvanlig aften i Anne Dorte Michelsens univers - i selskab med nogle af Danmarks dygtigste  musikere.

Anne Dorte Michelsen er ubetinget én af Danmarks mest populære sangerinder og har skrevet nogle af de største danske hits gennem tiden!

Anne Dorte solo-gennembrud, det ikoniske ""grønne album"", ""Mellem dig og mig"" blev produceret af Billy Cross og indeholdt bl.a. hendes hit ""Jeg har lagt mine våben for dig"". Samarbejdet hvilede i 25 år, men blev vakt til live igen, da Billy Cross blev kaldt i studiet for at spille med på og producere Anne Dortes seneste album ""De voksnes rækker"". Nu tager de et stjernehold af musikere med sig på tur, og aftenen vil byde på nye numre fra albummet De voksnes rækker og en lang række kendte sange fra Cross og Michelsens parløb op gennem 80'erne: Jeg har lagt mine våben, En lykkelig familie, Ingen i verden, Magneter, Før eller siden og mange flere...

I Anne Dorte og Billys samarbejde - før som nu - står sangene og de historier og følelser, de formidler, i centrum. Billy Cross' baggrund i den amerikanske rock- og folk-tradition har givet ham helt særlige forudsætninger for at forstå og formidle Michelsens renfærdige og virkningsfulde tekster og kompositioner. Han leder orkesteret ind i en intens dialog med Michelsens sange, så hvert komma står klart, og sangenes betydning bæres ud til publikum, samtidig med at orkesteret folder musikken ud med temperament og overskud.

Band:
Anne Dorte Michelsen (vocal)
Billy Cross (guitar)
Dan Hemmer (keys)